Gratis busskort til nye studenter

Vi vil gjøre det mer attraktivt for studenter fra andre steder i landet å søke seg til Østfold. Derfor går vi i Østfold Høyre til valg på å tilby ett år gratis busskort til nye studenter som flytter til Østfold.

Sandra Lexander og Emil Røgeberg
Sandra Lexander og Emil Røgeberg, fylkestingskandidater for Østfold Høyre.

Østfold er et spennende fylke med mange muligheter. Vi ønsker å utnytte det potensialet og skape et enda bedre fylke å bo, leve i og drive næring i, sammen med folk, institusjoner og næringsliv. Som vertsfylke for høyskole og fagskole ønsker vi derfor at flere studenter skal velge Østfold og utvikle fylket videre.

Gratis busskort til nye studenter er også et tiltak som kan senke terskelen for at de nye studentene kan utforske alt det flotte fylket vårt har å by på. Det kan også integrere studentene mer i lokalsamfunnene våre og berike fylket vårt mer. Vi håper også det kan føre til at flere tar bussen.

Vi ønsker å gjøre Østfold til et enda bedre studentfylke, i samarbeid med kommunene, studentene, høyskolen, fagskolen og andre aktører i fylket. Gratis busskort til studenter som flytter til Østfold, kan være et av mange tiltak for å få flere til å velge Østfold.

Velkommen til Østfold!