Bli bedre kjent med Trine Lotherington Danielsen

Trine Lotherington Danielsen bor i Stavanger kommune og er Rogaland Høyres 17. kandidat i stortingsvalget i 2021.

Foto: NFD/ Øyvinn Myge

Personalia:
54 år, ett barn
Bor i Stavanger kommune

Utdanning:
MSc Zoologi/Akvakultur fra NTNU og ingeniørstudie fra Universitetet i Bergen

Arbeid:
Statssekretær

Hvem er du, Trine?
Tidligere ordfører i Hjelmeland og nå statssekretær i Nærings- og Fiskeridepartementet for Sjømatministeren. Har 15-20 års praktisk erfaring innen havbruk og oppdrett fra Norge, Portugal og Afrika. Har deltatt i ulike frivillige organisasjoner og sittet i ulike kommersielle styrer. Har tidligere vært alenemor i 14 år og kjenner tidsklemma godt. Er endringsvillig, aktiv og ønsker å bidra til en bedre verden. Elsker fjellet og liker å seile.

Hvorfor stiller du til valg for Rogaland Høyre?
Jeg kjenner distrikts-Norge og de utfordringer det byr på. Har opparbeidet allsidig erfaring innen privat næringsliv og politikken. Ønsker å bidra til økt verdiskaping spesielt på Vestlandet spesielt, da havbruk, landbruk og ny teknologi innen fornybar og energi er kjente områder for oss. Ser nå hvor «perifer» Rogaland og vestlandet er for mange i sentrale strøk og derfor er det ekstra viktig å styrke dette området.