Nominasjonskomiteens listeforslag til stortingsvalget 2025

Nominasjonskomiteen i Rogaland Høyre legger frem sin innstilling på forslag til stortingsvalgliste for 2025-2029

Nominasjonskomiteens innstilling er enstemmig med unntak av dissens på plass 5 og 6.

Nominasjonskomiteens leder, Petter Steen Jr., er godt fornøyd med listeforslaget som nå legges frem:

«Vi har fått ei liste med god balanse mellom erfarne og unge kandidater, og både hensynet til kjønnsbalanse og geografisk balanse er godt ivaretatt. Det er ekstra kjekt å kunne presentere et rekordungt lag på «topp fire». Vi tror det er viktig å bidra til fornyelse i Norges nest eldste parti, og for Rogaland er det viktig å bygge et lag som kan jobbe sammen til beste for hele fylket i mange år framover.»

Nominasjonskomiteens forslag legges frem for endelig behandling på nominasjonsmøtet 16. november på Sola Strand Hotel

Spørsmål og henvendelser om komiteens arbeid kan rettes til nominasjonskomiteens leder Petter Steen Jr. på telefon: 900 19 539.

Nominasjonskomiteens innstilling:

1. Margret Hagerup, Time (44 år)
  2. Aleksander Stokkebø, Stavanger (29 år)
  3. Lasse Fredheim, Haugesund (28 år)
  4. Sanna Rana, Sandnes/Unge Høyre (22 år)
  5. Margrethe Vika, Sola (51 år)- DISSENS
    • Flertallet (Terje Eide, Renate Kolnes, Anne Lise Falch Anfinsen, Trond Knutsen og Inger Merethe Bjerkreim) foreslår Margrethe Vika, Sola
    • Mindretallet (Petter Steen Jr., Teis Kvilhaug, Rigmor Hüffmann og Arne Høyland Ollestad) foreslår Dag Inge Aarhus, Karmøy
  6. Dag Inge Aarhus, Karmøy (56 år) – DISSENS
    • Flertallet (Terje Eide, Renate Kolnes, Anne Lise Falch Anfinsen, Trond Knutsen og Inger Merethe Bjerkreim) foreslår Dag Inge Aarhus, Karmøy
    • Mindretallet (Petter Steen Jr., Teis Kvilhaug, Rigmor Hüffmann og Arne Høyland Ollestad) foreslår Margrethe Vika, Sola
  7. Hard Olav Bastiansen, Stavanger/Senior Høyre (69 år)