Oda Oline Omdal ansatt som valgkampmedarbeider

Kristiansand Høyres valgkamputvalg (VKU) har ansatt Oda Oline Omdal (19) som valgkampmedarbeider for kommunevalgkampen 2023. Hun har bakgrunn fra Unge Høyre og tankesmien Civita.

(Foto: Privat)

– Vi er strålende fornøyde med denne signeringen. Oda har solid erfaring og vil være en stor styrke for Høyre inn i valgkampen. Hun blir en del av et vinnerlag som vil mer for Kristiansand enn kaoset som har preget kommunen vår de siste årene, sier ordførerkandidat Mathias Bernander.

Omdal kommer fra stillingen som rådgiver i den liberale tankesmien Civita, og har i tillegg lang fartstid fra ungdomspolitikken. Hun gleder seg til å ta fatt på oppgavene.

– Jeg gleder meg til å jobbe for at Høyre skal gjøre et best mulig valg og at Kristiansand skal få en ny ordfører i Mathias Bernander. Skal vi klare å få flere inn i jobb, bygge sterkere lag rundt elevene i skolen, og la folk bestemme mer over egen hverdag og inntekt, trenger vi Høyre som det ansvarlige styringspartiet i bystyret. Det er et prosjekt jeg ser frem til å bli med på å realisere, sier hun.

Valgkampleder og bystyrekandidat Amalie Gunnufsen er også svært fornøyd med ansettelsen.

– Før i tiden var det ofte snakk om at valgkampen virkelig startet når Arbeiderpartiets «valgkampmaskineri» kom i gang. Nå er bordet snudd. Høyres valgkampmaskineri går allerede på høygir, og jeg gleder meg til å få Oda på laget som et stort pluss i valgkampen vår. Det kommer til å gjøre oss mer synlige og mer tilgjengelige for velgerne, legger Gunnufsen til.

Omdal starter i Høyre 20. juni, og skal jobbe ut valgkampen. Hun kan kontaktes her.