Nominasjonskomiteens innstilling til ordførerkandidat

Nominasjonskomiteen i Melhus Høyre innstiller på Stine Estenstad som partiets ordførerkandidat ved kommunestyrevalget 2023.

Foto: Ordførerkandidat Stine Estenstad, oppstilt foran kamera mot en grønn skogsbakgrunn.
Varaordfører Stine Estenstad (H) innstilles av nominasjonskomiteen som partiets ordførerkandidat ved kommunestyrevalget 2023.

Komiteen begrunner dette slik:

Stine Estenstad blir i neste kommunestyreperiode en av de med lengst erfaring fra politikken. Hun har erfaring fra formannskap og administrasjonsutvalg. De to siste valgperiodene har hun vært varaordfører, og vi har tilbakemeldinger på at hun har samarbeidet godt med begge ordførerne. Hun er som person sosial, empatisk og tydelig, egenskaper som gjør henne til en utmerket framtidig ordfører.

Nominasjonskomiteens begrunnelse

Stine Estenstad har vært aktiv politiker i Melhus kommune gjennom mange år. Hun er utdannet sykepleier og har tilleggsutdannelse i offentlig administrasjon og ledelse fra Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT). Estenstad har også vært leder for Melhus frivilligsentral.

Nominasjonskomiteen består av Mikal Kvaal (leder), Guro Angell Gimse, Jan Owesen, Kristin Kvaal Berg, Per Dolmseth, Cato Sannes, Kirsti Nygård Hårstad og Tove Børseth.

Nominasjonsmøte for valg av ordførerkandidat avholdes torsdag 29. september kl. 19.00. Formell innkalling med dagsorden for møtet er sendt ut til alle medlemmer i Melhus Høyre.

Dette jobber vi for

Melhus skal være blant de beste kommunene å vokse opp, bo, leve, arbeide, drive næring og ha en aktiv fritid i.

Høyre vil at kommunens tjeneste- og velferdstilbud for innbyggerne har høy kvalitet; bidra til valgfrihet og muligheter slik at vi kan skape det beste for våre nærmeste; og sørge for at næringslivet har de beste vilkårene for nyskaping og vekst.

Les mer om vår politikk