Stine Estenstad valgt som ordførerkandidat

– Tusen takk for tilliten. Nå gleder jeg meg til å jobbe videre for at Høyre vinner valget neste år, sier Stine Estenstad, Melhus Høyres nyvalgte ordførerkandidat.

Bilde fra nominasjonsmøte. Kvinne står med en blomsterbukett i hendene, foran en Høyre-logo.
Nyvalgt ordførerkandidat for Melhus Høyre, Stine Estenstad.

Nominasjonskomiteen i Melhus Høyre innstilte på Stine Estenstad som partiets ordførerkandidat ved kommunestyrevalget 2023. Et enstemmig nominasjonsmøte torsdag 29. september fulgte komiteens innstilling.

Nominasjonskomiteen består av Mikal Kvaal (leder), Guro Angell Gimse, Jan Owesen, Kristin Kvaal Berg, Per Dolmseth, Cato Sannes, Kirsti Nygård Hårstad og Tove Børseth.

Mikal Kvaal synes det er veldig positivt at Stine Estenstad fikk full støtte på nominasjonsmøtet.

– Nominasjonsprosessen legger grunnlaget for arbeidet med å vinne valget neste år. Komiteen er derfor glad for å ha fått tilslutning til vårt forslag, sier Kvaal.

Bred erfaring

Stine Estenstad har vært aktiv politiker i Melhus kommune gjennom mange år. Hun er utdannet sykepleier og har tilleggsutdannelse i offentlig administrasjon og ledelse fra Høgskolen i Nord-Trøndelag (HiNT). Estenstad har også vært leder for Melhus frivilligsentral.

– Hun blir i neste kommunestyreperiode en av de med lengst erfaring fra politikken. Hun har erfaring fra formannskap og administrasjonsutvalg. De to siste valgperiodene har hun vært varaordfører, og vi har tilbakemeldinger på at hun har samarbeidet godt med begge ordførerne, sier Mikal Kvaal.

– Stine er som person sosial, empatisk og tydelig, egenskaper som gjør henne til en utmerket framtidig ordfører, forteller Kvaal.

Setter pris på støtten

Stine Estenstad selv setter stor pris på støtten og tillitserklæringen det er å bli nominert til ordførerkandidat.

– Dette er utrolig gøy. Jeg gleder meg til valgkampen, og til å fortsatt stå på for Høyre og for Melhus. Nå skal vi utvikle alle de gode løsningene vi mener er riktig for kommunen vår i tiden som kommer, og så skal vi fortelle om og diskutere dem med melhusbyggen. Det blir spennende, sier Estenstad.

Gode målinger

Høyre gjør det godt på målingene nå om dagen. Ordførerkandidaten ser det som mulig for Høyre å gjøre et godt valg i Melhus, og hun gleder seg til å reise rundt for å møte og snakke med folk i bygda.

– Sammen gjør vi Melhus bedre. Vi skal få til bygging av flere familieboliger, utvikle velferdstjenestene slik at vi dekker framtidens behov, og gjøre det mulig for næringslivet å satse enda mer slik at verdier og jobber skapes, sier Stine Estenstad.

Nominasjonsprosessen fortsetter

Resten av Melhus Høyres liste for valget 2023 vil bli valgt på nominasjonsmøte 2, torsdag 5. januar 2023. Nominasjonskomiteens innstilling offentliggjøres før jul.

– Komiteen tar gjerne imot innspill og forslag på kandidater til å stå på lista, sier Mikal Kvaal.

Du kan sende inn forslag til kandidater enten gjennom skjemaet på kandidat.hoyre.no eller direkte til mikalkvaal@gmail.com.

Dette jobber vi for

Melhus skal være blant de beste kommunene å vokse opp, bo, leve, arbeide, drive næring og ha en aktiv fritid i.

Høyre vil at kommunens tjeneste- og velferdstilbud for innbyggerne har høy kvalitet; bidra til valgfrihet og muligheter slik at vi kan skape det beste for våre nærmeste; og sørge for at næringslivet har de beste vilkårene for nyskaping og vekst.

Les mer om vår politikk