Ny ledelse i Nordland Høyre

Denne helgen avholder Nordland Høyre sitt fylkesårsmøte i Bodø. Der har de om lag 80 delegatene fra hele fylket valgt ny ledelse i fylkespartiet.

Nordland Høyres ledelse. Fra venstre: Trine Remman (1. nestleder), Eivind Holst (leder), Thomas Abildgaard Lehre (2. nestleder) og Diana Kristine Johnsen (kvinneforumsleder).

Før årsmøtet hadde Ole Henrik Hjartøy som har vært fylkesleder i to år, varslet at han ikke ønsket gjenvalg for to nye år. Valgkomiteen innstilte på Eivind Holst fra Vågan som ny leder, og årsmøtet stilte seg enstemmig bak forslaget. Dermed skal den tidligere ordføreren i Vågan (2011-2019) lede Nordland Høyre de to neste årene.

-Jeg takker for tilliten fra alle partilag i Nordland til å lede arbeidet som Nordland Høyre skal gjøre på vegne av Nordlands befolkning de neste to årene. Det er spennende tider med nye muligheter for alle, når Nordland skal utvikle nye arbeidsplasser som bidrar til en bærekraftig samfunnsutvikling i Nordland og i Norge, sier den nyvalgte fylkeslederen.

Han ser frem til arbeidet som ligger foran fylkespartiet de kommende årene.

-Det er viktig at Høyre bidrar til at Nordlandssamfunnet legger til rette for at vårt næringsliv skal kunne være med på nye industrieventyr som kommer som resultat av utviklingen. Nordland Høyre skal fortsette å arbeide for at alle innbyggere i Nordland kan leve gode liv, og bidra til at vi har en fylkeskommune og kommuner som bidrar til dette for alle innbyggere, avslutter Holst.

Med seg på laget får han Trine Remman (Narvik) som 1. nestleder, Thomas Abildgaard Lehre (Alstahaug) som 2. nestleder, og Diana Kristine Johnsen (Bodø) som kvinneforumsleder. Alle tre ble enstemmig gjenvalgt i sine roller av årsmøtet for to nye år.

I tillegg til disse fire består arbeidsutvalget i Nordland Høyre av Beate Bø Nilsen, gruppeleder på fylkestinget, Bård Ludvig Thorheim, stortingsrepresentant, og Maria Strand Munkhaug, leder i Nordland Unge Høyre.