Hvem skal bli vår neste ordfører eller byrådslederkandidat?

Har du noen du tenker kunne vært en god ordfører eller byrådsleder? Eller kanskje kunne du tenke deg å bli det selv? Vel ikke vent med å la din stemme bli hørt, det er nå du har sjansen. Det er nå du kan sende inn dine ønsker til nominasjonskomiteen!

Lederen av nominasjonskomiteen Kristin Clemet, er i gang med arbeidet med å skaffe de beste kandidatene til Oslo Høyres bystyreliste for 2023-2027. Hun ledet også arbeidet 2015. Hun mimrer tilbake til forrige gang, hvor de ble en sammensveiset gjeng som hadde gode diskusjoner, og som kom til enighet. Forskjellen fra da til nå er at Oslo Høyre satt med ordføreren og byrådslederen. Nå er vi i opposisjon, og dette skal vi gjøre noe med, og da trenger vi gode kandidater på listen.

Vanligvis har Oslo Høyre 65 ulike navn på listen over kandidater, og det er også det maksimale antallet.

Hvem kan foreslå kandidater til nominasjonskomiteen?

I grunnen kan hvem som helst komme med forslag til kandidater, sier Kristin Clemet. Vi inviterer og oppmuntrer selvsagt bydelsforeningene til å komme med forslag, men ingen lukker ørene, hvis det også er andre som kommer med gode forslag!

Dersom noen har forslag, hvor kan de sende disse?

For å være sikker på at nominasjonskomiteen fanger opp forslagene, bør de sendes direkte til medlemmene i komiteen. Forslagene kan sendes til innspilloslo@hoyre.no.

Når skal den endelige listen med kandidater vedtas?

Den endelige fremdriftsplanen ble vedtatt av Hovedstyret forrige helg. Ordfører- og byrådslederkandidat skal nomineres 26. september og resten av listen 5. desember i år.

Høyre-folk fra hele byen er representert i nominasjonskomiteen:

Kristin Clemet, leder

Stian Haraldsen, Nordstrand