Støtte til Saga skianlegg i Nordreisa

– Prosjektet viser hva man kan få til når næringsliv og offentlige aktører jobber sammen, og en spesiell honnør til alle ildsjelene i Nordreisa og i idrettslaget som har lagt ned en betydelig innsats i dette prosjektet over flere år, sier Høyres gruppeleder Cecilie Mathisen.

Fra et tidligere besøk i Nordreisa. Fra venstre: Rektor Trine Klevstad og gruppeleder Cecilie Mathisen.

I dag, tirsdag 4.juni, har fylkestinget enstemmig støttet opp om byggingen av Saga skianlegg i Nordreisa.

En glad-sak

– Det er en gladsak for Nord-Troms og idretten, og vil få positive ringvirkninger for hele regionen. Prosjektet viser hva man kan få til når næringsliv og offentlige aktører jobber sammen, og en spesiell honnør til alle ildsjelene i Nordreisa og i idrettslaget som har lagt ned en betydelig innsats i dette prosjektet over flere år, sier Høyres gruppeleder Cecilie Mathisen.

Skianlegget vil gi bedre treningsfasiliteter, og være en stor fordel for Nord-Troms videregående skole og Nordnorsk skilinje. Ikke minst vil det også gjøre noe med trafikksikkerheten for treningen da det i dag foregår på trafikkert vei. Prosjektet innebærer også en ny rulleskiløype og et moderne skiskytteranlegg, noe som vil gjøre det enklere å arrangere konkurranser.

Bidrar til større attraktivitet

– Dette vi bidra til å sette Nord-Troms på kartet som en ennå større destinasjon for idrettsarrangementer og det er en investering vi er stolte av å kunne ta del av, og vi ser frem til å se Saga skianlegg bli et moderne anlegg for både idretten og undervisningen i Nord-Troms i mange år fremover, avslutter Høyres gruppeleder.