Viktigheten av tidlig innsats

Tidlig innsats var overskriften på åpent medlemsmøte som Lillesand Høyre inviterte til i Bystyresalen onsdag 23. oktober.  Kommunens mange ansatte innenfor barnehager, skoler, ungdomsklubber mv gjør en flott og viktig innsats sammen med et bredt tilbud foreninger og lag, for at våre barn og unge skal få oppleve en trygg og god oppvekst.  Vår ambisjon er klar.  En trygg og god oppvekst for alle i kommunen.

Lise Håvemoen fortalte om hvordan kommunen arbeider planmessig og i samarbeid med de andre for å skape gode helheter.  Vi fikk høre om utrolig godt arbeid som gjøres i Lillesand innenfor Dagsen UNG, Avigo, Kirkens Ungdomsprosjekt Lillesand (KUP) og Mekkegruppa.  De svarte alle på utfordringen » Tidlig innsats – hvorfor er dette så viktig og hvordan kan vi få det til enda bedre enn i dag?» I tillegg fikk vi høre om HomeStart.  Dette er et tilbud der frivillige kompetente voksne hjelper familier som har behov for litt ekstra støtte.

Vi er heldige som har så mange også i privat og frivillig sektor som sammen med kommunens ansatte bidrar til at Lillesand blir et godt sted å vokse opp.

Stor takk til Johannes Myhre Vallesverd for god planlegging og møteledelse og Tor Håkon Grøsle som i tillegg til å arrangere sammen med Johannes også fortalte engasjert om Mekkegruppas arbeid der han har vært helt sentral et et flott team frivillige gjennom mer enn 20 år.