Budsjett, skole og helse på agendaen

Under årets siste kommunestyremøte ble Melhusbudsjettet for 2020 vedtatt, og jobben fortsatte for bedre skole og eldreomsorg i Melhus.

Høyres gruppe under årets siste kommunestyremøte, f.v. Marte Olden Jakobsen, Stine Estenstad, Mikal Kvaal og Morten Wehn.

Høyre, Senterpartiet og Melhuslista la sammen fram forslag til Melhusbudsjettet for 2020 med økonomi- og handlingsplan 2020-2023. Det er et budsjett for framtiden, som du kan lese mer om her.

Vi jobber også for mer kunnskap og mestring i skolen. For å få til gode skoler, barnehager og SFO i Melhus, ønsker vi mer kunnskap om hva som fungerer bra og hva vi kan utvikle videre i oppvekstsektoren. Det kan du lese mer om her.

Prosjektet om ny helseplattform ble også diskutert. – Tanken bak den, med at alle journaler skal «snakke» sammen, er god. Men vi frykter at Melhus kan bli sittende igjen med en stor utgift. Vi må få klarhet i hvilke kostnader og økonomiske konsekvenser dette vil ha for Melhus kommune, sier varaordfører Stine Estenstad. Det kan du lese mer om her.

Her kan du lese om alle sakene kommunestyret behandlet.

Les mer om våre løsninger for Melhus her

Vil du være med på å fornye, forenkle og forbedre Melhus? Bli medlem!