Er du en valgvinner?

Høyre skal gjennomføre den mest effektive kommune- og fylkesvalgkampen noensinne og søker i den anledning utadvendte og uredde talenter i alle aldre til prosjekt-stillinger som regionale teamledere. Vi leter etter deg som er ute etter en unik opplevelse i en svært lærerik jobb, avgrenset til perioden januar til september 2019.

Regional teamleder

Som regional teamleder er du en sentral del av våre lokale kampanjeteam rundt om i ditt fylke/region. Som teamleder har du ansvar for praktisk oppfølging og tilrettelegging av valgkampen for lokalforeningene i ditt fylke. Arbeidsoppgavene dine blir å bistå kampanjeavdelingen og fylkesorganisasjonene i praktisk gjennomføring av kampanjeaktiviteter over hele landet.

Hos oss vil du få nyttig erfaring og samtidig mulighet til å bygge nettverk. Vi har mange dyktige fagpersoner og ledere som vil gjøre sitt ypperste for å gi deg kompetansen som er nødvendig for at du skal lykkes. Stillingen som regional teamleder vil gi deg verdifull erfaring i arbeidslivet. Som teamleder er man ansvarlig for oppfølgingen av mange frivillige og du blir et viktig bindeledd i organisasjonen.

Du vil ha kontorplass på Høyres fylkeskontor der du bor og du vil jobbe tett med toppkandidater og fylkessekretærer som er den lokale valgkampledelsen. Du rapporterer til Høyres sentrale kampanjesjef.

Eksempler på arbeidsoppgaver:

• bistå lokalforeningene til å bygge opp tilstrekkelig med dugnadsmedarbeidere
  • bistå lokalforeningene med gjennomføring av vervekampanjer
  • kartlegge og holde oversikt over arrangement hvor det bør skje kampanjeaktiviteter
  • følge opp regional opplæring og oppfølging i bruk av verktøy som app, husbesøk, malsystem og lignende
  • følge opp regional opplæring og oppfølging i bruk av sosiale medier, presseoppslag o.l
  • sørge for at valgkampmateriell og valgkampeffekter blir distribuert og benyttet
  • bistå fylkesorganisasjonene i oppfølging av lokalforeninger hva planlegging og gjennomføring av ulike oppgaver (f.eks SoMe, leserinnlegg, morgenaksjoner og lignende)
  • gjennomføre aktiviteter besluttet fra fylket eller fra kampanjeavdelingen
  • bistå fylkesorganisasjonene og kampanjeavdelingen i å planlegge for valgkampturné – både i regi fylke/region med også sentrale turneer
  • oppfølging av lokalforeningene for gjennomføring av sentrale aktiviteter som valgkampturné, ringedugnader, innsamlingsaksjoner og lignende
  • holde foredrag og presentasjoner
  • det må påregnes stor reisevirksomhet og en del helgejobbing

Vi ønsker ansette totalt 12-15 personer gjennom i hovedsak halve årsverk i perioden 1. januar. – 20. september. Personene rekrutteres i tett samarbeid med fylkessekretærer/fylkesorganisasjon og i noen tilfeller vil stillingene gjennom et spleiselag kunne utvides i prosent. Opplys derfor om du kan jobbe mer enn 50%. Vi har som utgangspunkt følgende stillinger ledige:

1. Vestfold og Telemark (1 person, 50% stilling)
2. Agder (1 person, 50% stilling)
3. Viken (2 eller 3 personer, totalt 150% stilling)
4. Rogaland (1 person, 50% stilling)
5. Innlandet (1 person, 50% stilling)
6. Trøndelag (1 person, 50% stilling)
7. Møre og Romsdal (1 person, 50% stilling)
8. Høyre i Nord-Norge (1 – 3 personer, totalt 150% stilling, med kontorsted Tromsø og Bodø)
9. Regional kampanjemedarbeider for Vestland – se egen utlysning her.

Noen ønsker:

• Engasjement for Høyres politikk.
  • Du har erfaring fra valgkamp og/eller tilsvarende arbeid (salg på stand, gate eller dør)
  • Evne til å motivere, engasjere og styre et team mot gode resultater.
  • Du er initiativrik og du har en sterk gjennomføringsevne når du har et konkret resultatmål i sikte
  • Du har en god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
  • Du er pålitelig og strukturert
  • Du bør ha førerkort i de aller fleste fylker (trenger ikke egen bil)

Har du spørsmål om stillingen kan du kontakte kampanjesjef Dag Terje Solvang på 913 78 853. Søknad sendes stilling@hoyre.no. Søknadsfrist: 12. September 2018.