Resultater fra prøvenominasjon og uravstemning i Hedmark valgkrets er klart!

I uke 36/37 er det gjennomført prøvenominasjoner i lokalforeninger, og en rådgivende uravstemning blant Innlandet Høyres betalende medlemmer.

Prøvenominasjoner
Det er avholdt prøvenominasjonsmøter i lokalforeninger i Innlandet Høyre, etter valgloven, der foreningene har kommet frem til sin prioriterte liste og rekkefølge av kandidater til Stortingsvalget 2021. På dette møtet velger de også sine delegater som skal delta på Nominasjonsmøtet 21.november på Honne Konferansehotell på Biri. Dette er resultatene fra Hedmark valgkrets.
Kandidater til Hedmark valgkrets, Innlandet Høyre 2021-2025, antall stemmer i lokalforening
EtternavnFornavnForeningAlvdalEidskogElverumEngerdalGrueHamarKongsvingerLøtenNord-OdalRendalenRingsakerStangeSør-OdalTrysilTynsetVålerÅmotÅsnesSUM
BarkbuErlend BjørnsonSør-Odal101598118563134855535123
Berg Kai OveRingsaker8158756313855588
BergeKirstiStange8106485546
EksethJoakimElverum861581156313485553105
EllingsenSimenNord-Odal10865534
Hansen Per OlavStange10134532
LangleiteTirillAlvdal810159898563134855535129
MolbergAnnaHamar8101598108563134855535130
MortenssonRistinEngerdal815988613555587
SognliThor AndersElverum1563529
SvenkerudLise BergerVåler891598118563134855535130
SvennebyOlaVåler81581185631348555104
Sætre YngveElverum81398108531355535100
SørbyMagneRingsaker10118561348553583
WathneEliKongsvinger8610868563134855535108

Kandidater til Hedmark valgkrets, Innlandet Høyre 2021-2025, prioriterte lister
Nr.AlvdalEidskogElverumEngerdalGrueHamarKongsvingerLøtenNord-OdalRendalenRingsakerStangeSør-OdalTrysilTynsetVålerÅmotÅsnes
2Kai Ove BergAnna MolbergAnna MolbergLise Berger SvenkerudErlend B. BarkbuEli WathneYngve SætreMagne SørbyErlend B. BarkbuYngve SætreLise Berger SvenkerudMagne SørbyJoakim EksethTirill LangleiteAnne MolbergMagne SørbyJoakim EksethYngve Sætre
3Yngve SætreJoakim EksethEli WathneRistin MortenssonAnna MolbergYngve SætreAnna MolbergYngve SætreEli WathneErlend B. BarkbuJoakim EksethEli WathneEli WathneErlend B BarkbuYngve SætreErlend B. BarkbuEli Wathne Magne Sørby
4Eli WathneLise Berger SvenkerudKai Ove BergErlend B. BarkbuYnve Sætre Ola SvennebyErlend B. BarkbuTirill LangleiteSimen EllingsenEli WathneAnna MolbergOla SvennebyErlend B. BarkbuAnna MolbergLise Berger SvenkerudEli WathneLise Berger SvenkerudAnna Molberg
5Anna MolbergMagne SørbyTirill LangleiteTirill LangleiteLise Berger SvenkerudMagne SørbyOla SvennebyKai Ove BergTirill LangleiteTirill LangleiteKai Ove BergTirill LangleiteLise Berger SvenkerudOla SvennebyEli WathneJoakim EksethErlend B. BarkbuLise Berger Svenkerud
8Joakim EksethErlend B. BarkbuOla SvennebyOla SvennebyKai Ove BergMagne SørbyErlend Bjørnson Barkbu Anna MolbergJoakim EksethEli WathnePer Olav HansenOla SvennebyEli WathneJoakim EksethAnna MolbergMagne SørbyTirill Langleite
10Ola SvennebyKirsti BergeThor Anders SognliRistin MortenssonErlend B. BarkbuTirill LangleiteEli WathneRistin MortensonThor Anders SognliOla SvennebyErlend B. BarkbuKirsti BergeSimen EllingsenKirsti BergeOla SvennebyThor Anders Sognli
11Erlend B. BarkbuThor Anders SognliTiril LangleiteLise Berger SvenkerudRistin Mortensson
12Ola SvennebyErlend Bjørnson Barkebu Kai Over BergPer Olav Hansen
13Kirsti BergeKirsti BergeSimen Ellingsen

Kandidater til Hedmark valgkrets, Innlandet Høyre 2021-2025, plasseringer topp 6
Antall plasseringer 1.plassAntall plasseringer 2.plassAntall plasseringer 3.plassAntall plasseringer 4.plassAntall plasseringer 5.plassAntall plasseringer 6.plass
Anna Molberg6Anna Molberg3Yngve Sætre4Eli Wathne3Tirill Langleite5Joakim Ekseth5
Eli Wathne4Yngve Sætre3Eli Wathne5Anna Molberg3Lise Berger Svenkerud3Lise Berger Svenkerud3
Tirill Langleite 2Magne Sørby3Erlend B Barkbu3Erlend B Barkbu3Kai Ove Berg2Tirill Langleite2
Yngve Sætre2Lise Berger Svenkerud2Anna Molberg2Lise Berger Svenkerud3Ola Svenneby 2Ristin Mortensson2
Magne Sørby1Eli Wathne1Joakim Ekseth2Ola Svenneby2Magne Sørby2Anna Molberg1
Lise Berger Svenkerud 2Tirill Langleite1Magne Sørby1Yngve Sætre1Anna Molberg1Yngve Sætre2
Joakim Ekseth1Kai Ove Berg1Ristin Moortensson 1Tirill Langleite1Eli Wathne1Magne Sørby1
Erlend B Barkbu2Kai Ove Berg1Joakim Ekseth1Ola Svenneby1
Joakim Ekseth2Simen Ellingsen1Erlend B. Barkbu1Erlend B. Barkbu1
Rådgivende uravstemning
Det er avholdt rådgivende uravstemning i Innlandet Høyre der betalende medlemmer har har hatt mulighet til å rangere inntil 6 kandidater til Stortingsvalget 2021. Dette er resultatene fra Hedmark valgkrets.
Rådgivende uravstemning betalende medlemmer
1.plass2.plass3.plass4.plass5.plass6.plass