Johannes Banggren ansatt som ny politisk rådgiver for fylkestingsgruppen

Høyre i Vestland har ansatt Johannes Banggren som ny politisk rådgiver for fylkestingsgruppen. Han kommer fra jobben som valgkampsjef i Bergen Høyre.

Johannes Banggren, 25 år fra Hole blir ny politisk rådgiver. Bildet:privat

Johannes Banggren (25) kommer opprinnelig fra Hole i Buskerud, men har bodd i Bergen de siste årene. Han jobbet som valgkamprådgiver for Vestland Høgre i 2021, og har siden jobbet i TV-aksjonen og i Røde Kors som henholdsvis fylkeskoordinator og kommunikasjonsrådgiver. Det siste året har han jobbet som valgkampsjef i Bergen Høyre med ansvar for kampanje og organisasjon.

Nå er Banggren klar for nye ansvarsoppgaver i Høyres fylkestingsgruppe.

«Jeg er takknemlig for å få muligheten til å jobbe for den nye fylkestingsgruppen. Det er en stor gruppe, og selv om jeg kjenner de fleste fra før, så vil det bli artig å bli godt kjent med alle sammen» forteller Banggren.

I tillegg forteller han at han gleder seg til å komme i gang med arbeidet, og at han ser frem til å bli enda bedre kjent med de politiske sakene i Vestland.

Fylkesleder i Vestland Høgre og gruppeleder for fylkestingsgruppen, Silja Ekeland Bjørkly, ser frem til å få Banggren på plass som ny rådgiver for gruppen. Hun tror hans erfaring vil komme godt med i stillingen.

«Johannes har god erfaring med både politikk og organisasjonsarbeid fra tidligere stillinger, og jeg tror han vil gjøre en særdeles god jobb hos oss. Vi skal inn i en spennende og viktig fireårsperiode, og når vi nå får Johannes med på laget sammen med de flinke representantene, så ser jeg veldig lyst på det arbeidet vi skal i gang med.»

Banggren vil begynne i stillingen 2.oktober og kan kontaktes på tlf. 98692840.