Silja Ekeland Bjørkly innstilt som Høyres førstekandidat på fylkestingslisten

Nominasjonskomiteens innstilling til fylkestingslisten for valgperioden 2023-2027 er nå klar. Komiteen sin innstilling er enstemmig.

Silja Ekeland Bjørkly foreslås renominert på 1.plassen til fylkestingslisten.
Nominasjonskomiteens innstilling på topp 20.

Leder av nominasjonskomiteen, Tom Georg Indrevik er fornøyd med at listen også denne gangen gir god representasjon fra alle regioner i fylket på sikker plass til fylkestinget.

«Som leder av komiteen er jeg spesielt glad for at vi har funnet plass til så mange unge høyt oppe på listen»

Listen består av totalt 71 navn. 34 Kvinner (48%) og 37 menn (52%). Snittalderen for listen totalt er 48 år, mens den er 46 for Topp 20.

Vestland Høgre vil endelig vedta sin liste på nominasjonsmøtet 24. september kl 14.00 på Clarion Hotel Bergen Airport.

For ytterligere kommentar vedrørende prosess og sammensetning ta kontakt med Tom Georg Indrevik på 913 13 409

——

Silja Ekeland Bjørkly

Komiteen innstiller enstemmig Silja Ekeland Bjørkly til renominasjon på førsteplassen på Fylkestingslisten. Silja er 46 år fra Bergen. Hun har bred politisk erfaring fra bystyret i Bergen, som stortingsrepresentant for Hordaland og senest som fylkestingsrepresentant og gruppeleder på fylkestinget. Silja har et stort hjerte for utviklingen av Vestland. Hun har store ambisjoner for videregående opplæring, et bedre kollektivtilbud og økt innflytelse nasjonalt. Komiteen er enstemmig og overbevist om at hun vil bli en særdeles god fylkesordfører for Vestland.

Noralv Distad

Komiteen innstiller Noralv til renominasjon på andreplassen på Fylkestingslisten. Noralv er 65 år og kommer fra Aurland. Han er en kjent ressurs i partiorganisasjonen og har lang politisk erfaring som tidligere ordfører og mangeårig medlem av fylkestinget i Sogn og Fjordane. Noralv har bred kunnskap innen en rekke felt og områder som opplæring, samferdsel, energi og næring. Noralv har også et hjerte som banker ekstra for reiselivet etter lang fartstid i bransjen.

Kåre Martin Kleppe

Komiteen innstiller enstemmig Kåre Martin på plass nr 3. Kåre Martin er 29 år og avtroppende ordfører i Tysnes kommune. Han har stor politisk teft og evne samtidig som han er kunnskapsrik. Han er en populær ordfører og beskrives som svært positiv og utadvendt. Komiteen er veldig fornøyd med å kunne innstille på en slik ressurs til videre arbeid i fylkeskommunale saker for Vestland Høgre.

Tora Hodneland Kildehaug

Komiteen innstiller enstemmig Tora på plass nr 4. Tora er fra Bergen, er 22 år og studerer arbeids- og organisasjonspsykologi ved Universitetet i Bergen. Tora er ungdomskandidaten Vestland Høgre og har utvist stort politisk talent. Tora har et brennende engasjement for de unge i Vestland.

Dan Stian Femoen

Komiteen innstiller Dan på plass nr 5. Dan er 45 år og kommer fra Bergen. Han jobber som advokat og er leder for Kontrollutvalget i Vestland fylkeskommune. Han er en stødig og erfaren politiker.

Nominasjonskomiteen VH 2022
RegionNavnKomitefunksjon