Høyre-regjering er best for Sørlandet!

Når Høyre har vært i regjeringen har Sørlandet blitt sett og prioritert, Høyre har løftet landsdelen gang på gang. Derfor trenger vi et regjeringsskifte i 2025 – for å bygge Sørlandet som fremtidsregion!

Svein Harberg og Ingunn Foss
F.V.: Svein Harberg og Ingunn Foss på Høyres landsmøte i 2023

Da Høyre satt i regjering, ble landsdelen vår lyttet til. Behovene våre ble sett. Vi ble prioritert. Tre år etter at Støre-regjeringen tok over har det vært stille for Sørlandet. Det er ikke holdbart i årene som kommer.

Agder har under 8 år med Høyre i regjering i større grad fått sin rettmessige andel av ressurser og oppmerksomhet. Gjennom store veiprosjekter har landsdelen blitt bundet sammen og skapt nye bo- og arbeidsmarkeder, samtidig som veien til naboregioner har blitt kortere. Forsknings- og utviklingsmiljøet rundt UiA er sterkt forsterket gjennom etablering av Mechatronic Innovasjon Lab, innovasjonsarenaen I 4 Helse for helseteknologi og House of CAIR som senter for forskning på kunstig intelligens. Marin forskning og arbeidet med nye marine næringer har fått betydelig støtte, ikke minst gjennom Blått kompetansesenter Sør. Dette har gitt resultater. Det har skapt verdier og arbeidsplasser. Høyre bidro med finansiering til en rekke gode initiativ tiltak rettet mot barn og unge med utfordringer og i utenforskap. Dette er bare noen få av de tingene Høyre fikk til på åtte år.

Høyre vil fortsette å utvikle det vi mener er Norges beste plass å bo, og da er vi avhengig av at vi har politikere som er med på prosjektet vårt. Erfaringen viser at det er en Høyre-styrt regjering som løfter landsdelen og stimulerer til vekst og utvikling – vi har gjort det før, og vi skal gjøre igjen!

Høyre brukte sine åtte år i regjering på å styrke Sørlandet. Ønsker vi økt prioritering av bedre og tryggere veier, videre styrking av Kjevik, et styrket psykiatritilbud og aktiv stimulans til nye næringer for fremtiden, trenger vi et regjeringsskifte. Vi trenger Erna som statsminister i 2025.