Høyres stortingskandidater fra Aust-Agder valgdistrikt

Agder Høyres nominasjonsmøte ble avholdt digitalt lørdag 21. november 2020 på Thon Hotel Norge. Her ble Høyres kandidater til Stortingsvalg 2021 for Aust-Agder valgdistrikt valgt.

Her er Høyres topp tre stortingskandidater for Aust-Agder nyvalgt av nominasjonsmøtet 21. november 2020. (Foto: Tor Marius Markussen)

Se hele nominasjonsmøtet her

Agder Høyres nominasjonsmøte har valgt å gi fornyet tillit til stortingsrepresentant Svein Harberg som Høyres 1. kandidat i Aust-Agder.

Svein er Høyres parlamentariske nestleder og er første nestleder i kontroll- og konstitusjonskomiteen på Stortinget. Svein kan vise til gode resultater, har et stort nettverk, bred politisk erfaring og innehar en rekke viktige verv og posisjoner.

På 2. plass har nominasjonsmøtet valgt adjunkt Torunn Ostad. Torunn er Agder Høyres første nestleder og gruppeleder i fylkestinget og medlem av Høyres sentralstyre. Hun har bred politisk erfaring og innehar som Svein er en rekke andre viktige verv og posisjoner.

Amalie Kollstrand ble valgt til tredjeplassen. Amalie er snart ferdig utdannet lege, hun er vararepresentant til bystyret og fylkestinget, er leder av Agder Høyres Kvinneforum, tidligere leder av Agder Unge Høyre og har arbeidet som sommervikar på Stortinget for Høyres stortingsgruppe. Amalie har en tydelig stemme i klima- og likestillingsdebatten og erfaring fra debatt- og mediearbeid.

Agder Høyres Stortingsvalgliste 2021 – 2025 for Aust-Agder valgdistrikt

Nr.NavnKommuneFødt