Høyres stortingskandidater fra Vest-Agder valgdistrikt

Agder Høyres nominasjonsmøte ble avholdt digitalt lørdag 21. november 2020 på Thon Hotel Norge. Her ble Høyres kandidater til Stortingsvalg 2021 for Vest-Agder valgdistrikt valgt.

Her er ni av Høyres stortingskandidater for Vest-Agder nylig valgt av nominasjonsmøtet 21. november 2020. (Foto: Tor Marius Markussen)

Se hele nominasjonsmøtet her

Nominasjonsmøtet har valgt å gi fornyet tillit til stortingsrepresentant Ingunn Foss som 1. kandidat.

Delegatene vektla hennes brede erfaring, nettverk, gjennomslag for landsdelens prioriterte saker og gode valgresultater. Hun blir nå kaptein for en liste med unge talentfulle politikere på neste topplassene.

På 2. plass har nominasjonsmøtet valgt statssekretær for kunnskapsdepartementet Aase Marte J. Horrigmo. Delegatene vektla hennes brede kunnskap på sentrale politiske områder. I tillegg har hun i sin politiske karriere hatt en rekke sentrale posisjoner i Høyre nasjonalt, deriblant som medlem av partiets programkomite for kommende stortingsperiode.

Amalie Gunnufsen ble valgt til tredjeplassen på Høyres liste. Amalie er rådgiver for finansfraksjonen i Høyres Stortingsgruppe. Amalie er i sin 2. periode som bystyrerepresentant for Kristiansand Høyre og er sentralstyremedlem i Unge Høyre, så hun har en solid posisjon i partiet både lokalt, regionalt og nasjonalt. Hun er en politiker vi garantert kommer til å få mye glede av fremover.

Agder Høyres Stortingsvalgliste 2021 – 2025 for Vest-Agder valgdistrikt

Nr.NavnKommuneFødt