Agder Høyres Kommunalkonferanse 2020

Agder Høyre arrangerer Sørlandets viktigste politiske verksted lørdag 5. september 2020. Alle våre folkevalgte politikere, tillitsvalgte og medlemmer er invitert. (Foto: Q42.no)

Høyres Kommunalkonferansen er en nasjonal konferanse som arrangeres hvert 2. år. I forbindelse med situasjonen rundt Koronapandemien, har det blitt besluttet at årets nasjonale kommunalkonferanse blir avlyst og erstattet av regionale konferanser rundt i de ulike landsdelene.

I motsetning et landsmøte er ikke hensikten å lage et partiprogram gjennom en lang debatt i plenum med masse voteringer til slutt. En kommunalkonferanse er en uformell og inspirerende møteplass med kjente innledere, hvor man kan velge mellom en rekke ulike delseminarer med ulike viktige temaer der de kan hente ny kunnskap, få inspirasjon og ideer og ikke minst lære av andre kommuner som har funnet gode løsninger de vil dele.

Agder Høyre har invitert alle våre folkevalgte politikere, tillitsvalgte og interesserte medlemmer til Sørlandets viktigste politiske verksted! Vår regionale kommunalkonferanse arrangeres med masse spennende innhold og dyktige foredragsholdere.

Dato: lørdag 5. september
: fra kl 10 til 17
: Q42 konferansesenter, Elvegaten 11b, Kristiansand

FHIs smittevernråd for arrangementer er ivaretatt.

Velkommen til Sørlandets viktigste politiske verksted!

Statsminister Erna Solberg vil holde en direktesendt digital hilsen på storskjerm. Fysisk tilstede i Q42 vil vi ha besøk av Olje- og energiminister Tina Bru, professor og filosof Henrik Syse deltar som kunnskapsrik innleder. Statssekretær Aase Marthe Horrigmo vil presentere status for programarbeidet nasjonalt, Amalie Gunnufsen og Svein Harberg deltar i egen sekvens, mens Høyres kampanje- og markedssjef Thoralf Granerød innleder om veien inn mot valgkampen i 2021.

Hovedprogram

10:00 - 10:15 Velkommen v/fylkesleder Harald Furre

10:15 - 10:45 Direktesendt digital åpningstale v/Statsminister Erna Solberg

10:45 - 11:15 Veien mot valgseier 2021 - Skape mer og inkludere flere v/olje- og energiminister Tina Bru

11:15 - 11:45 Hvordan komme på i media?  v/kommunikasjonsrådgiver Amalie Gunnufsen og parlamentarisk nestleder Svein Harberg

11:45 - 12:45 Minglelunsj: De nye næringene representert ved aktører på Agder har stand i foajeen (husk 1 meter avstand)
12:45 - 13:15 Parallellsekvens del 1

1. Hvordan gjøre kommunen din grønnere og mer ambisiøs? v/fylkestings- og bystyrerepresentant Erik J. T. Lindøe
  2. Samling for Agder Høyres Kvinneforum (åpent for alle) v/leder av Agder Høyres kvinneforum Amalie Kollstrand
  3. Samling for gruppeledere, varaordfører- og ordfører v/fylkesordfører Arne Thomassen og gruppeleder Torunn Ostad

13:25 - 13:55 Parallellsekvens del 2

1. Hvordan kan vi skape en god skole med stort læringsutbytte? v/statssekretær Aase Marthe Horrigmo
  2. Høyres politiske løsninger for distrikts-Norge, og hvordan kan vi kommunisere det ut? v/stortingsrepresentant Norunn T. Benestad og Ingunn Foss
  3. Hvordan drive en konstruktiv opposisjonspolitikk i egen kommune - smarte tips og inspirasjon v/gruppeleder Renate Hægeland og Geir Fredrik Sissener

14:00 - 14:30 Parallellsekvens del 3

1. Hvordan sette den lokale dagsorden i hverdagen? Det kan være de hverdagslige tingene som får oppmerksomhet v/Arne Thomassen og Benedikte Nilsen
  2. Hvordan skape et felles politisk prosjekt med andre partier - v/Torunn Ostad og Renate Hægeland
  3. Mer valgfrihet i kommunen - hvordan kan Høyre gjøre en forskjell? v/Haagen Poppe og Erik J. T. Lindøe

14:30 - 14:50 Pause

15:00 - 15:45 Hvordan få frem Høyres verdigrunnlag og ideologi i lokalpolitikken? v/filosof og professor Henrik Syse

15:45 – 16:15 Presentasjon av programprosessen for Høyres Stortingsvalgprogram 2021 - 2025  v/medlem av Høyres programkomite og statssekretær Aase Marthe Horrigmo

16:15 - 16:45 1 år igjen til valgdagen 2021! v/kampanje- og markedssjef Thoralf Granerød

16:45 - 17:00 Avslutning  v/fylkesleder Harald Furre

Betaling

Deltakeravgift er på 350 kr for konferansen.Ta kontakt med foreningslederen din dersom du er usikker på om lokalforeningen dekker kostnadene for deg. I etterkant av arrangementet sender Agder Høyre ut en faktura til hver lokalforening for deltagelse fra deres kommune.

Påmeldingsfrist og avmelding
Påmeldingsfrist er lørdag 22. august kl. 12:00. Avmelding etter dette og no show vil bli fakturert.

Parkering

• Elvegata 4 (taket av Reinhardtbygget)
• Elvegata 52/ Kristian IVs gate (innkjøring v/ Circle K)
• Kasernen P-hus (Kongensgate 76)
• Torvet P-hus
• AQ P-hus
• Gateparkering

Overnatting

Vi legger i utgangspunktet opp til at dette er en dagssamling uten overnatting. Dersom noen likevel har behov for overnatting, så kan du ta kontakt med regionrådgiver Tor Marius Markussen på e-post: tmm@hoyre.no.

Mat og drikke

Isvann, kaffe og te er tilgjengelig hele dagen. Mineralvann og bakevarer kan også kjøpes i lobbyen.

Ved ankomst: Frukt
Minglelunsj: Wraps (Kylling, laks, vegetar)
Pausemat: Kaker

Har du husket å oppgi eventuelle allergier eller andre behov? Ta kontakt med oss på agder@hoyre.no

COVID-19 OG SMITTEVERN
Q42 kongress- og konferansesenter er ansvarlig arrangør i samarbeid med Agder Høyre. Alle lokaler og fasilitere vil bli vasket og spritet og arrangementet vil bli avholdt ihht helsemyndigheters anbefalinger.

Vi må samtidig huske å holde avstand, vaske hendene grundig og ta hensyn.

Alle deltakere som opplever symptomer på luftveisinfeksjoner eller andre forkjølelsessymptomer MÅ holde seg hjemme. Ta kontakt med agder@hoyre.no eller ring oss på mobil 97502012

Andre spørsmål kan sendes på e-post til agder@hoyre.no