Agder Høyres Kommunalkonferanse 2020

n Høyres Kommunalkonferansen er en nasjonal konferanse som arrangeres hvert 2. år. I forbindelse med situasjonen rundt Koronapandemien, har det blitt besluttet at årets nasjonale kommunalkonferanse blir avlyst og erstattet av regionale konferanser rundt i de ulike landsdelene.n n

n I motsetning et landsmøte er ikke hensikten å lage et partiprogram gjennom en lang debatt i plenum med masse voteringer til slutt. En kommunalkonferanse er en uformell og inspirerende møteplass med kjente innledere, hvor man kan velge mellom en rekke ulike delseminarer med ulike viktige temaer der de kan hente ny kunnskap, få inspirasjon og ideer og ikke minst lære av andre kommuner som har funnet gode løsninger de vil dele.n
n

Agder Høyre har invitert alle våre folkevalgte politikere, tillitsvalgte og interesserte medlemmer til Sørlandets viktigste politiske verksted! Vår regionale kommunalkonferanse arrangeres med masse spennende innhold og dyktige foredragsholdere.

Dato: lørdag 5. septembern
: fra kl 10 til 17n
: Q42 konferansesenter, Elvegaten 11b, Kristiansandnn
n

nnnFHIs smittevernråd for arrangementer er ivaretatt.n
n

Velkommen til Sørlandets viktigste politiske verksted!

nnn

Statsministern Erna Solberg vil holde en direktesendt digital hilsen på storskjerm. Fysisk tilstede i Q42 vil vi ha besøk av Olje- og energiminister Tina Bru, professor og filosof Henrik Syse deltar som kunnskapsrik innleder. Statssekretær Aase Marthe Horrigmo vil presentere status for programarbeidet nasjonalt, Amalie Gunnufsen og Svein Harberg deltar i egen sekvens, mens Høyres kampanje- og markedssjef Thoralf Granerød innleder om veien inn mot valgkampen i 2021.

nnnn

Hovedprogram

10:00 – 10:15 Velkommen v/fylkesleder Harald Furre

10:15 – 10:45 Direktesendtndigital åpningstale v/Statsminister Erna Solberg

n

10:45 – 11:15 Veien motnvalgseier 2021 – Skape mer og inkludere flere v/olje- og energiminister Tina Bru

n

11:15 – 11:45 Hvordannkomme på i media? v/kommunikasjonsrådgiver Amalie Gunnufsen og parlamentarisk nestleder Svein Harberg

n

11:45 – 12:45 Minglelunsj:nDe nye næringene representert ved aktører på Agder har stand i foajeen (husk 1 meter avstand)n
n 12:45 – 13:15 Parallellsekvens del 1

n
  1. Hvordan gjøre kommunen din grønnere og mer ambisiøs? v/fylkestings- og bystyrerepresentant Erik J. T. Lindøe
  2. n
  3. Samling for Agder Høyres Kvinneforum (åpent for alle) v/leder av Agder Høyres kvinneforum Amalie Kollstrand
  4. n
  5. Samling for gruppeledere, varaordfører- og ordfører v/fylkesordfører Arne Thomassen og gruppeleder Torunn Ostad

13:25 – 13:55nParallellsekvens del 2

n
  1. Hvordan kan vi skape en god skole med stort læringsutbytte? v/statssekretær Aase Marthe Horrigmo
  2. n
  3. Høyres politiske løsninger for distrikts-Norge, og hvordan kan vi kommunisere det ut? v/stortingsrepresentant Norunn T. Benestad og Ingunn Foss
  4. n
  5. Hvordan drive en konstruktiv opposisjonspolitikk i egen kommune – smarte tips og inspirasjon v/gruppeleder Renate Hægeland og Geir Fredrik Sissener

14:00 – 14:30nParallellsekvens del 3

n
  1. Hvordan sette den lokale dagsorden i hverdagen? Det kan være de hverdagslige tingene som får oppmerksomhet v/Arne Thomassen og Benedikte Nilsen
  2. n
  3. Hvordan skape et felles politisk prosjekt med andre partier – v/Torunn Ostad og Renate Hægeland
  4. n
  5. Mer valgfrihet i kommunen – hvordan kan Høyre gjøre en forskjell? v/Haagen Poppe og Erik J. T. Lindøe

14:30 – 14:50 Pause

n

15:00 – 15:45 Hvordan fånfrem Høyres verdigrunnlag og ideologi i lokalpolitikken? v/filosof og professor Henrik Syse

n

15:45 – 16:15 Presentasjonnav programprosessen for Høyres Stortingsvalgprogram 2021 – 2025 v/medlem av Høyres programkomite og statssekretær Aase Marthe Horrigmo

n

16:15 – 16:45 1 år igjenntil valgdagen 2021! v/kampanje- og markedssjef Thoralf Granerød

16:45 – 17:00 Avslutningn v/fylkesleder Harald Furre

Betaling
n
Deltakeravgift er på 350 kr for konferansen.Ta kontakt med foreningslederen din dersom du er usikker på om lokalforeningen dekker kostnadene for deg. I etterkant av arrangementet sender Agder Høyre ut en faktura til hver lokalforening for deltagelse fra deres kommune.n
Påmeldingsfrist og avmeldingn
Påmeldingsfrist er lørdag 22. august kl. 12:00. Avmelding etter dette og no show vil bli fakturert.

Parkeringn
• Elvegata 4 (taket av Reinhardtbygget)n
• Elvegata 52/ Kristian IVs gate (innkjøring v/ Circle K)n
• Kasernen P-hus (Kongensgate 76)n