Ny måling: Høyre viser muskler i Vest-Agder valgdistrikt

Den nye partimålingen for Vest-Agder valgdistrikt viser at Høyre nok en gang beholder posisjonen som det største partiet med en oppslutning på 27,0 prosentpoeng. Dette er en sterk måling i et tøft valgår.

Kandidatene er glade for den gode målingen, men vil kjempe for at den skal bli enda bedre! Foto: Tor Marius Markussen.

Vest-Agder har i alt 5 direkte mandater til Stortinget, og ett utjevningsmandat. Mandatene for denne målingen er beregnet utfra de 5 direktemandatene fra fylket. Krf har i denne målingen det siste mandatet, mens Frp er nærmest til å ta dette. Høyre ligger derimot godt an til å kapre to av plassene.

Høyres toppkandidat i Vest-Agder, Ingunn Foss, sier at disse tallene er et meget godt utgangspunkt foran årets valgkamp: «Målet er å bli valgkretsens største parti og få 2 representanter på stortinget etter valget til høsten. Det er absolutt innen rekkevidde!»

«- Det har skjedd veldig mye bra i Agder under denne regjeringen. En historisk veibygging, to nye fengsler og testlabben MIL i Grimstad for å nevne noe. Jeg håper velgerne gir de borgerlige partiene fornyet tillit slik at vi kan fortsette den gode utviklingen.  Vi skal legge til rette for å skape arbeidsplasser, gi barn og unge en god start i livet og fortsette arbeidet med å skape pasientenes helsetjeneste», sier Foss.

2. kandidat i Vest-Agder, Aase Marthe Johansen Horrigmo legger til: « Vi skal fortsatt vise velgerne at det er vi i Høyre som er best egnet til å styre landet, både i krisetid og videre fremover. Våre løsninger bidrar til at folk kan leve gode og trygge liv uansett hvilken livsfase de befinner seg i».

Denne statistikken viser Partibarometer-måling i 2021 vs. Stortingsvalget i 2017*

Gruppen Andre omfatter denne gang 2.5 til Demokratene, 1.5 til Partiet De Kristne, 0.5 til Partiet Sentrum, 0.3 til Liberalistene og 0.2 til Piratpartiet.

Målingen er foretatt av Respons for Høyre i perioden: 3-10. Februar 2021
Datainnsamlingsmetode: Telefonintervju