Siri er ny fylkesleder for Agder Unge Høyre

Lørdag 27. august avholdt Agder Unge Høyre generalforsamling. På møtet ble Nicolai Østeby takket av, og Siri Heimdal Knudsen valgt som ny leder for Unge Høyre på Sørlandet.

Siri etter Pride-paraden på Skeive Sørlandsdager, som ble arrangert samme dag som generalforsamlingen. (Foto: Josva Severinsen)

Bli bedre kjent med Siri!

Det er ingen uerfaren leder Agder Unge Høyre har fått. Siri, som er 18 år og satt i Søgne, har vært politisk aktiv siden 2017 med ulike verv og oppgaver i og utenfor partiet. Siri har ledet Kristiansand Unge Høyre de siste 2 årene, som tidligere i august ble tildelt prisen for årets lokalforening av Unge Høyres Landsforbund.

Hva tenker du om at du nå har blitt fylkesleder for Agder Unge Høyre?

– Jeg synes det er veldig spennende å begynne som fylkesleder for Agder Unge Høyre. Vi går inn i et valgkamp år som jeg er veldig motivert for. Vi har høye medlemstall og jeg gleder meg til å aktivisere hele fylkesforeningen inn mot det viktigste valget for Høyre på lenge.

Hva ønsker du å oppnå i vervet?

– Mitt mål dette året er vinne valget i 2023, samt få flest mulig unge inn i kommunestyrene og på fylkestinget. Min generasjon er kanskje den første som ikke vil få de samme mulighetene som foreldregenerasjonen, og mange kjenner på stor usikkerhet for fremtiden. Enten det gjelder klimakrisa eller boligmarkedet, skal Unge Høyre ha de beste løsningene. Skal vi gjennomføre vår politikk, trenger vi representasjon der makta ligger.

Et nytt arbeidsutvalg

Siri trenger imidlertid ikke ta fatt på de store arbeidsoppgavene alene. Hun får med seg et arbeidsutvalg bestående av både nye og kjente fjes. Det nye arbeidsutvalget består av:

• Siri Heimdal Knudsen, fylkesleder
  • Kristin Tallaksen, 1. nestleder