Hvem skal representere Innlandet Høyre på Stortinget i neste periode? Vi ønsker dine navneforslag!

Nominasjonskomiteene er i gang med å finne det rette laget av kandidater som skal være med å sikre valgseier ved Stortingsvalget 2025.

Rune Selj og Gjertrud Nordal
Nominasjonskomitéene i Innlandet Høyre ber om navneforslag på kandidater til stortingsvalget i 2025.

Kjenner du noen som kunne tenke seg å være stortingskandidat, eller har du kanskje lyst selv?

Send inn forslag på kandidater til Innlandet Høyres innen 1. juli til innlandet@hoyre.no.

Sammen skal hele organisasjonen arbeide for at Innlandet Høyre bidrar til å sikre at Høyre kommer tilbake i regjering! Vi skal være godt representert i regjeringsapparatet og sammen skal vi ta ansvar for en bedre fremtid!

Innlandet Høyre stiller med to stortingsvalglister 2025 – 2029, en liste for Hedmark valgdistrikt og en liste for Oppland valgdistrikt. Nominasjonskomiteene innkaller aktuelle valgvillige kandidater til intervju med vekt på kandidatrollen, kartlegging av opplæringsbehov og andre forhold som kan være relevant å vite. Alle innstilte kandidater skal signere forpliktende kandidatavtale.

Innlandet Høyres nominasjonsmøter avholdes lørdag 16. november fra kl. 12.00, sted ikke avklart. Innkalling sendes ut til foreningenes valgte delegater senest 4 uker før møtet, nominasjonskomiteens innstilling senest 14 dager før møtet.

Nominasjonsprosessen for begge stortingsvalglistene går parallelt med samme tidsfrister. Her finner du mer info om prosessen og en fullstendig datoplan med alle frister.

Er det noe du lurer på i forbindelse med nominasjonen, kontakt:

• Leder av nominasjonskomiteen for Hedmark valgdistrikt:
    Gjertrud Nordal, 466 26 974, gjertrudnn@live.no
  • Leder av nominasjonskomiteen for Oppland valgdistrikt:
    Rune Selj, 995 77 875, rune.selj@gmail.com
  • Fylkessekretær: