Godt nytt valgår!

Vi går et nytt og spennende år i møte for lokaldemokratiet i bygda vår. I 2023 skal innbyggerne velge hvem som skal være sine folkevalgte stemmer i små og store saker.  De ulike partiene har valgt sine kandidater. Mange er på en liste for aller første gang, og jeg er en av dem.

Godt nytt valgår – 2023

Vi går et nytt og spennende år i møte for lokaldemokratiet i bygda vår. Jeg har fulgt mange folkevalgte som rådgiver og har vært med på å gjennomført politikken de har vedtatt. Men, hvordan vil det bli å være politiker selv?

Å være kommunepolitiker er jo som å være med på å utvikle og styre et lite land, ofte med alt for få ressurser. En utilstrekkelighetens kunst hvor det må prioriteres og gjøres vanskelige valg, som berører mange.  Vi har alle et ansvar for et godt og levende demokrati. Ytringsfriheten er en absolutt forutsetning for å få dette til. Jeg må allikevel innrømme at dette er noe av det som skremmer meg litt som nybakt politiker. For jeg har fulgt ordskiftet, sett stygge kommenterer og ufine angrepMye av debatten i dag er på sosiale medier hvor det er ekstra lett å la seg rive med. Om ordskiftet blir for tøft truer det demokratiet. For helt ærlig hvem gidder å bli sett på som idiot og få hets for å bidra som frivillig? Hvis en ikke er en del av løsningen, så er en del av problemet. Derfor lover jeg å alltid være høflig og ordentlig i mine debatter og innlegg.

I Nittedal går vi svært tøffe tider i møte. Vi må ta vanskelige valgt og  gjøre prioriteringer. Vi kommer til å være helt avhengig av at alle gode krefter jobber og snakker sammen. Bare på den måten får vi til de beste løsningene for alle.

Felles for alle oss, som vil bli folkevalgte er at vi ønsker det beste for alle oss som bor i bygda. Samtidig er partiene rivende uenige om veien dit. Jeg har størst tro på at Nittedal Høyre har de beste løsningene. Min største oppfordring til dere alle året som kommer er. Følg med og delta i debattene slik at du får fram din mening og din stemme. Du er en del av demokratiet og du kan bidra ved å bry deg.

Når valgdagen kommer må du gi din stemme til det partiet, som ligger ditt hjerte nærmest. Jeg skal bruke valgkampen på å overbevise deg om at din stemme bør gå til Nittedal Høyre og meg som ordfører.

Godt Nytt valgår til alle!