Vi vil bidra til at Varingskollen får utvikle seg til helårsdestinasjon!

I 2016 kjøpte Hakadal IL Varingskollen Alpinsenter AS. Gjennom målrettet arbeid, imponerende dugnadsinnsats og lokalt entreprenørskap har Varingskollen blitt et kjent og viktig vintersportssted for familier både i Oslo og Nittedal. Et knepp opp og Varingskollen kan vokse til et regionalt senter for sommer- og vinteraktivitet.

Turmålet Varingskollen – for familier og mosjonister i alle aldre.

4 heiser, rullebånd, terrengpark, vaffelsalg på Toppstua og utleie av hytte på toppen. Varingskollen er et populært sted for familier og turister i hele Nittedal. Oslofolk har for lengst sett det geniale ved å sette seg på toget på Oslo S og kjøre rett ut i løypene fra Varingskollen stasjon.

Mulighetene for å utvikle Varingskollen til et helårs regionalt aktivitetssenter ligger til rette. Også sommerstid er det turmuligheter og utsiktspunkter som naturlig henger sammen med Nordmarka og Lillomarka. Syklister, turgåere, mosjonister og barnefamilier finner veien til Varingskollen. Initiativtakere og dugnadsarbeidere i Varingskollen har som motto å «aldri være fornøyd». Målet om stadig utvikling og veien mot et enda mer robust anlegg bidrar positivt i lokalmiljøet og regionen for øvrig.

Målet er stabil inntjening uavhengig av snøforhold og klima. Dette forutsetter at det gjøres investeringer i form av planering, grunnerverv, snøanlegg og lys. Nøkkelen for videre drift og utvikling er en kommune og politikere som spiller på lag med det private og frivillige initiativet.

Gjennom realistiske planer og god dialog med utviklere vil Høyre bidra til å finne muligheter. Vi ser verdien av et lokalt anlegg som bidrar til god folkehelse, sosiale møteplasser og aktivitet for mosjonister og aktive sportsutøvere i alle aldre.

Vi vil bidra til at lysene får fortsette å lyse i Varingskollen.