Sentrumsutvikling og helhetlig planlegging med R4 i tunnel

Arbeidet med ny kommuneplanen er i gang og arealdelen skal revideres. Nittedal Høyre har innsett at vi må tenke nytt om sentrum for å komme i mål med boligbygging og areal til næringsvirksomhet på en måte som er i tråd med FN`s bærekraftsmål, kommunens strategiske styringsmål og behovet for en bedre planlegging av sentrum.

Nittedal Høyre vil ta vare på naturressurser og næringsliv samtidig som vi legger til rette for en innovativ, miljøsmart og moderne boligbygging som bevarer Nittedals grønne preg. Vi er opptatt av en framtidsrettet og effektiv transportåre for næringslivet sør og nord for Nittedal, og ikke minst i Nittedal. Vi står fast på at det eneste mulige alternativet for å få til dette, er gjennom en helhetlig planlegging av hele veistrekningen gjennom Nittedal, og gjennom et godt samarbeid med regioner sør og nord for oss, og også Lillestrøm og Oslo i tillegg til Stor-Oslo Nord.

Arbeidet med tunnelalternativet fortsetter fra Nittedal Høyre sin side når kommuneplanen 2022 – 2034 skal revideres. Nittedal Høyre vil jobbe for et bedre Nittedal for framtida og inviterer til medlemsmøte på vårparten der kommuneplan er tema. Ta kontakt for å bli medlem og bli oppdatert på Høyres arbeid med kommuneplanen.