Arkivert artikkel

Ny episode: Hersketeknikk med Sigrid Sollund

Har du noen gang opplevd at noen presenterte ideen din som sin egen? Eller blitt behandlet som usynlig i et møte? Lurer du på hvordan du skal håndtere det? Da er dette episoden for deg, den handler om hersketeknikker.

Guro Angell Gimse, Sigrid Sollund og Anne Mette Øvrum. Foto: Hans Kristian Thorbjørnsen

Sigrid Sollund er journalist og kjent om programleder i NRKs debattprogram Dagsnytt 18. Hun har også skrevet boken «Hersketeknikker – nyttige og nådeløse» om bruk av hersketeknikker i politikken, media, familie- og arbeidsliv.

Guro og Anne-Mette har invitert henne til podkasten for å snakke om noen av de vanligste hersketeknikkene. De snakker blant annet om usynliggjøring, latterliggjøring og tilbakeholdelse av informasjon. Guro forteller også om hvordan hun ble utsatt på hersketeknikk den første gang hun var med på Dagsnytt 18.

Hersketeknikker er utbredt på mange forskjellige områder i livet. Denne episoden lærer deg gjenkjenne dem, og bli mer bevisst på når hersketeknikkene brukes.

Har du innspill, ris eller ros? Forslag til gjester? Forslag til tema? Vil du selv være gjest? Send oss gjerne en e-post på some@hoyre.no.

Det er også stor stas med ratings og anmeldelser i iTunes.

Her kan du lytte til podden i ulike podkast-apper:

Husk at vi også er tilgjengelig i andre apper enn hva du ser under. Søk etter #dethunsa!