Arkivert artikkel

Nye ideer som bygger Norge for fremtiden

Regjeringen leverer mer vei og bane raskere, satser på lærerne, og styrker helsetilbudet. Folk ser behovet for de omstillinger vi må gjennom for å skape flere trygge arbeidsplasser og sikre velferden.

– Folk er nok også fornøyd med at vi leverer det vi lovet med å bygge mer vei og bane raskere, satse på lærerne og forbedre kvaliteten på helsetilbudet.

Det sa statsminister Erna Solberg til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) etter meningsmålingen som ble presentert fredag. Meningsmålingen som Opinion har utført for Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) i 5. til 11. mai viser en oppslutning på 24,2 prosentpoeng til Høyre, og er på nivå med oktober i fjor. Også Frp har fremgang.

– Velgerne ser at regjeringen har svar på de omstillingene vi må gjennom for å skape flere trygge arbeidsplasser og forbedre velferden, sier Erna Solberg.

– Dette bekrefter at Høyre stadig gjør det bedre på målingene, legger hun til.

Målingen er gjort i en periode hvor blant annet samarbeidspartiene har blitt enige om bilavgifter, regjeringen har lagt frem meldingen om fremtidens primærhelsetjeneste, kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen og regjeringen har lagt frem ambisjoner om storsatsingen på yrkesfag, og ikke minst at økonomien er i omstilling. Aktiviteten i olje- og gassektoren er lavere og mange opplever å miste jobben sin. Dette krever virkningsfulle tiltak for å hjelpe folk raskt tilbake til en ny jobb og arbeide for at flere får beholde jobben sin, selv om arbeidsplassen har utfordringer.