Margret Hagerup

Kandidat Kommunestyrenominerte Time Høyre 2015 – 2015
Kandidat Kommunestyrenominerte Time Høyre 2011 – 2011
Representant Kommunestyret Time Høyre 2010 – 2015

Vil du komme i kontakt med Margret Hagerup?

For møtehenvendelser ta kontakt med konsulent Nina Isaksen Nilsen.

Mine hjertesaker

• Et inkluderende og mangfoldig arbeidsliv

Fordi mangfold lønner seg. Høyre vil ha et arbeidsliv med plass til alle, for gjennom å inkludere flere skaper vi også mer. Arbeid gir fellesskap, mestring, tilhørighet og selvstendighet. Når vi lar være å sette hverandre i båser, og gir alle muligheter, uavhengig av kjønn, funksjonsevne, alder og alle andre båser vi settes i, først da lykkes vi med inkluderingsdugnaden. Da trenger vi også flere arbeidsgivere med på laget. Det er de som sitter på nøkkelen, og kan gi folk en fot innenfor arbeidslivet.

• En skole som ser den enkelte elev

Jeg ønsker en skole som gir elever noe å strekke seg etter, og forebygger sosiale forskjeller. Det skal være et fokus på lese- og regneferdigheter gjennom hele skoleløpet. Som mor til tre sønner er jeg bekymret når vi vet at gutter har lettere for å falle bak i skolen. Tidlig innsats er nøkkelen til mestring. Vi vil gi elever som har behov for ekstra oppfølging hjelpen de trenger så tidlig som mulig, og sørge for at de får med seg grunnleggende ferdigheter på veien mot arbeidslivet.

• Norsk matproduksjon

Historien om Norge er bygget på stolte mattradisjoner, fra jord og fjord, til bord. Driftige bønder, fiskere og matprodusenter løfter flotte, norske matprodukter opp og frem. Norske kokker i verdensklasse bruker de norske råvarene og inspirerer kokker over hele verden, i godt samspill med produsentene. Vi produserer noe av det reneste, friskeste og beste verden har å by på og har mye å være stolte av. Matpolitikk engasjerer, og det er ingenting som knytter oss mennesker mer sammen enn det gode måltidet og samtalen rundt bordet.

Bli bedre kjent med meg

Jeg er fra energi- og matfylket Rogaland og bor midt i matfatet på Jæren. Siden 2017 har jeg pendlet til Oslo som stortingsrepresentant for Høyre. Jeg brenner for at vi som samfunn skal skape mer og inkludere flere!

Videoer

Saker med meg i media