Arkivert artikkel

Ny podkastepisode: Internasjonal likestilling

Guro og Anne-Mette brenner for internasjonal likestilling. I denne episoden hyller de fjorårets fredsprisvinnere, og snakker blant annet om fenomenet still-face, kvinnemilliarden, kvinner i fredsarbeid og TV-aksjonen 2019.

Guro og Anne Mette, nestledere i Høyres kvinneforum. Foto: Birgitte Aarebrodt

Nylig arrangerte Høyres kvinneforum en konferansen om internasjonal likestilling. Der deltok både Fokus, Care, SOS barnebyer og Ingjerd Schou fra Høyre. Guro og Anne-Mette er fulle av inspirasjon etter konferansen, og deler villig av historier og refleksjoner om likestillingsarbeidet utenfor Norges grenser.

Guro forteller blant annet om utdelingen av fjorårets fredspris og fenomenet still-face. Anne-Mette reflekterer over verdens toalettdag og HIV/AIDS-problematikken. Nestlederne i Høyres kvinneforum snakker også om viktigheten av handlingsplan for kvinner, fred og sikkerhet.

Har du innspill, ris eller ros? Forslag til gjester? Forslag til tema? Vil du selv være gjest? Send oss gjerne en e-post på some@hoyre.no. Det er også stor stas med ratings og anmeldelser i iTunes.

Her finner du podkasten #DetHunSa i forskjellige podkast-apper:

… du kan også lytte direkte via denne avspilleren:

Sjekk også ut Høyres andre podkaster her: