Arkivert artikkel

Cecilie Roang ny informasjonssjef i Høyre

Cecilie Roang starter som informasjonssjef i Høyre 1. mars. Hun kommer fra NRK Dagsrevyen og har jobbet i NRK i en årrekke som politisk journalist, vaktsjef og programleder.

– Jeg er veldig glad for at vi har fått Cecilie Roang med oss på laget som ny informasjonssjef i Høyre. Hun har fulgt norsk politikk tett gjennom mange år, har bred samfunnsforståelse og et helhetsblikk som vil styrke kommunikasjonsarbeidet i partiet fremover, sier generalsekretær i Høyre, John-Ragnar Aarset.

Cecilie kommer fra Oslo og har utdanning innen journalistikk og retorikk. Hun begynte i NRK i 1999 og har bred erfaring som både reporter, vaktsjef og programleder for sendinger i radio og TV, blant annet Dagsrevyen, Politisk kvarter og Dagsnytt. Hun har tidligere vært i politisk avdeling i TV2 og flere andre medier.

– Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på en spennende jobb sammen med dyktige ansatte, tillitsvalgte og folkevalgte i Høyre. Årene i NRK har vært en fantastisk og spennende tid, men når en slik mulighet dukker opp må man bare gripe den, sier Cecilie.

Stillingen som informasjonssjef er nyopprettet og delt mellom Høyres Hovedorganisasjon og Høyres stortingsgruppe. Cecilie skal sammen med pressesjef Peder (Egseth) lede kommunikasjonsarbeidet i Høyre. Cecilie skal ha hovedansvaret for det interne informasjonsarbeidet, opplæring, digitale kanaler og partiets kommunikasjonsstrategi. Peder har hovedansvaret for det strategiske og daglige operative pressearbeidet i stortingsgruppen og partiet.