Arkivert artikkel

Dette er Høyres nye sjef for digitale medier

Cecilie Victoria Jensen er ansatt som ny sjef for digitale medier i Høyre.

De siste årene har Høyre vunnet flere priser for den digitale innsatsen. Målet vårt er å vinne valgkampen i 2021, også digitalt.

Hun kommer fra stillingen som kommunikasjonsrådgiver for Høyres energi- og miljøpolitikere på Stortinget.

Tidligere har hun jobbet som rådgiver i Høyres digitale avdeling og som journalist i Dagbladet. I årets valgkamp har hun arbeidet tett med statsministerens tilstedeværelse på sosiale medier.

– Høyres digitalavdeling er sannsynligvis en av landets beste, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på stillingen som sjef for digitale medier. At jeg har erfaring som rådgiver på teamet tidligere ser jeg på som en fordel, sier Jensen.

De siste årene har Høyre vunnet flere priser for den digitale innsatsen. I 2017 vant partiet «Beste internasjonale valgkampvideo» og «Beste internasjonale valgkamp» i konkurranse med politiske partier fra mange andre land i Polaris Awards-kåringen. Senest nå i 2019 kom partiet best ut i en rangering gjort av byrået Knowit for den digitale valgkampen.

Kommunikasjonssjef i Høyre, Daniel Torkildsen Lea, er godt fornøyd med ansettelsen av Jensen.

– Cecilie har over tid dokumentert at hun er en veldig dyktig, effektiv og kreativ medarbeider som oppnår svært gode resultater. Hun har fra før av spilt en viktig rolle i å utvikle Høyres digitale tilstedeværelse, og jeg er ikke tvil om at hun kan videreutvikle teamet. Målet vårt er å vinne valgkampen i 2021, også digitalt. Cecilie blir en glimrende lagleder for dette teamet.

Høyres digitalavdeling er sannsynligvis en av landets beste, og jeg gleder meg stort til å ta fatt på stillingen som sjef for digitale medier.