Arkivert artikkel

Ny episode: Kvinner & økonomi, #MeToo og kildevern

Lurer du på hvordan det er å være journalist i en tid hvor me too og skandaler har preget nyhetsbildet. Eller opptatt av økonomi og likestilling. Da er dette episoden for deg.

Guro Angell Gimse og Anne-Mette Øvrum driver podkasten #DetHunSa. Foto: Birgitte Aarebrodt

Jorun Sofie Aartun, journalist i Dagens Næringsliv, gjester podkasten. Anne-Mette og Guro snakker med henne om likestilling, kvinner og økonomi og taktskifte i mediebildet etter metoo. Jorun tar deg også med på innsiden av avisen og forteller om kildevern og bakgrunnssamtaler.

Hun snakker også om hvordan Dagens Næringsliv aktiv jobber med mangfold i journalistikken. Jorun gir deg også et innblikk i hva avisen gjør for at kvinner skal bli mer synlig i media. Du får også høre om facebookgruppen «DN Kvinner – for deg som er interessert i økonomi og likestilling» som på svært kort tid har fått over 11 000 medlemmer.

Har du innspill, ris eller ros? Forslag til gjester? Forslag til tema? Vil du selv være gjest? Send oss gjerne en e-post på some@hoyre.no.

Det er også stor stas med ratings og anmeldelser i iTunes.

Her kan du lytte til podden i ulike podkast-apper:

Husk at vi også er tilgjengelig i andre apper enn hva du ser under. Søk etter #dethunsa!