Arkivert artikkel

Ny podkastepisode: Kvinnedagen med Astrid Nøklebye Heiberg

Guro og Anne-Mette har invitert Astrid Nøklebye Heiberg til å snakke om kvinnedagen og alle hennes små og store likestillingskamper oppgjennom årene.

Astrid Nøklebye Heiberg er gjest hos Guro og Anne-Mette denne uken. Tema er kvinnedagen.

Astrid er feminist og synes det er viktig å markere kvinnedagen. Mange vil gå i tog og heve paroler. Det er fint, men ikke nok sier hun. Astrid mener de viktigste endringene for mer likestilling skapes i hverdagen der man er.

Man må påvirke på de arenaene man har tilgang til. Likestillingen skjer i det små. I hverdagen, på jobben, i skolen, lokalsamfunnet og frivilligheten.

Guro og Anne-Mette snakker med henne om hvordan det var å vokse opp i en tid med et helt annet kvinnesyn. Astrid snakker også om livet som ung kvinnelig medisinstudent og senere lege. Da Astrid studerte medisin var 14 av 100 studenter jenter. Hun forteller om forskjellbehandlingen hun opplevde i oppveksten, arbeidet i Høyrekvinners Landsforbund, hva hun synes om den feminine stilen mange damer i dag har og mye mer.

Har du innspill, ris eller ros? Forslag til gjester? Forslag til tema? Vil du selv være gjest? Send oss gjerne en e-post på some@hoyre.no.

Det er også stor stas med ratings og anmeldelser i iTunes.

Her kan du lytte til podden i ulike podkast-apper:

Husk at vi også er tilgjengelig i andre apper enn hva du ser under. Søk etter #dethunsa!

Høyres podkastunivers

Sjekk ut hoyre.no/podkast for høre på Høyres andre podkaster!