Arkivert artikkel

Tusen takk for innsatsen!

Valgresultatet er klart, og Høyre holder stand som nest største parti. Nå er folkevalgte over hele lander i gang med de avgjørende forhandlingene.

Over hele landet er Høyres folkevalgte i gang med forhandlinger om gjennomslag og posisjoner for den nye perioden.

Det viktigste for Høyre denne valgkampen har vært de små og store sakene som dreier seg om folks hverdagsliv. Det er saker der lokalpolitikere kan gjøre en forskjell, som viser at politikk handler om helhet, ikke bare enkeltsaker.

I denne valgkampen har vi gitt noen tydelige valgløfter. Våre eldre skal sikres trivsel, trygghet og kvalitet i tjenestene slik at vi bekjemper ensomhet med aktivitet. Vi har løftet frem satsinger som gjør at flere elever fullfører videregående opplæring. Og vi har løftet frem at vi trenger ja-kommuner som gir nye jobber og aktivitet i by og bygd, sier statsminister og partileder Erna Solberg.

Hun skryter av innsatsen til Høyres valgkampapparat.

Vi har banket på over 600 000 dører denne valgkampen. Til alle de som har stått opp tidlig for å rekke morgenaksjon, og alle de som har banket den ekstra døren etter en lang dag på jobb – tusen takk!

Valgresultatet varer til 2023

Solberg ønsker de lokalt folkevalgte lykke til med forhandlingene.

Jeg har tillit til at Høyre rundt omkring i landet fortsetter å bidra til konstruktive samarbeid for å løse folks hverdagsutfordringer, sier hun og legger til:

Som jeg sa allerede på valgnatten: nedgangen vi har hatt skal snus ved å jobbe enda hardere mot stortingsvalget om to år. I 2021 har vi en gylden mulighet til å vise at et sterkt Høyre som skaper bredt borgerlig samarbeid er svaret på de utfordringene Norge står overfor, avslutter hun.

I 2021 har vi en gylden mulighet til å vise at et sterkt Høyre som skaper bredt borgerlig samarbeid er svaret på de utfordringene Norge står overfor.

Se Ernas bilder fra valgkampen

Tusen takk!

Tusen takk til alle Høyrefolk som har stått på hver eneste dag i valgkampen. Jeg er imponert og stolt av dere! Her er litt bilder fra de siste ukene.

Publisert av Erna Solberg Tirsdag 10. september 2019
Bildekarusell med bilder av Erna som møter kandidater og velgere på reiser rundt omkring i Norge.